Projektet är avslutat

Om du har några problem eller vill göra justeringar i ditt abonnemang så ber vi dig kontakta supporten hos Com hem på tel 90 222.

Överflyttning av fasta telefonnummer

Flyttningen av ditt fasta telefonnummer från Telia till Com Hem har inte genomförts i samband med överflyttningen som utlovat. Com hem har nu lovat att det kommer att vara klara senast den 23 decemeber.

Överflyttningen från Telia till Com hem är klar

Alla kopplingar är överflyttade från 2016-12-13 på eftermiddagen.

Under den 14:de och 15:de räknar vi med att alla som begärt installationshjälp av tekniker ska ha fått denna.

Om du har beställt installationshjälp men inte behöver denna så smsa numret som är angivet på lappen om installationshjälp och avbeställ så får de som behöver hjälp fortare.

Om du har några problem så ber vi dig kontakta supporten hos Com hem på tel 90 222.

 

-----------------------------------------------------------------------------

Beställning Com hem

Brf Körveln har tecknat ett kollektivt avtal med Com hem som ska levererar TV, bredband och telefoni till samtliga lägenheter i föreningen. Start för detta är 2016-12-12

För att beställa den utrustningen som du behöver ring 08-55363362

_______________________________________________________

Frågor och svar

Fråga: När kommer jag att få mitt gamla fasta telefonummer?

Svar: Com Hem har lovat att alla som har begärt att flytta med sina telefonnummer ska ha dessa i drift senast den 23 decemeber, fram tills dess gäller ett tillfälligt nummer.

Fråga: Vad händer med min mailadress hos Telia när vårt abonnemang tar slut.

Svar: Du måste kontakta Telia för att veta vad som gäller för dig, ring telefonnumret under strecket nedan.

Fråga: Vad gör jag med min gamla utrustning från Telia?

Svar: Den utrustningen tillhör lägenheten och du kan göra vad du vill med den, ge bort, sälja eller kassera. Om du kasserar så tänk på att sortera det som elektronik.

Fråga: Jag har två boxar idag och vill ha två i framtiden vad är kostnaden för det?

Svar: I avtalet ingår en box, den inspelningsbara TiVo-boxen. För ytterligare box så betalar du en engångsavgift på 590 kronor och en månadsavgift på 99 kr. Com hem har olika kampanjer som innebär att om du tecknar ett tvåårs avtal så betalar du ingen engångsavgift.

Fråga: Kan jag titta på mina kanaler på telefon eller platta?

Svar: Com hem ger dig möjlighet att se tv program på din telefon utanför ditt hem. Du kan även använda surfplattor eller datorer. Mer information på länk Tivo com hem play tv var du vill

Fråga: Kan jag behålla de kanaler som jag har hos Telia?

Svar: Telias paket och Comhems paket ser olika ut och du måste efter bytet välja från de paket som Comhem har.

Fråga: Kan jag behålla mina andra abonnemang hos Telia?

Svar: Det som berörs av övergången till Comhem är TV, bredband och IP-telefoni vilka tecknas av föreningen gemensamt. Alla andra avtal som du har med Telia är dina privata och påverkas inte av övergången.

Fråga: Vad kommer bytet att kosta?

Svar: Bytet kostar ingenting, Comhem levererar 1(en) box med tillhörande kort och basutbudet, en router för applikationen och de flyttar över ditt telefonnummer. Om du vill beställa saker utöver det så får du själv beställa och betala det.

Fråga: Jag har trygghetslarm kopplat till Telias fasta nät, kommer det att flyttas över?

Svar: Telias fasta nät som används för trygghetslarm påverkas inte av ändringen, trygghetslarmet ligger kvar hos Telia.

Fråga: Om man köpt extra kanaler från Telia behöver man säga upp dessa innan övergången?

Svar: När bytet är genomfört kan Telia inte längre leverera och därför så upphör automatiskt abonnemangen att gälla och Telia kommer att återbetala förinbetalda avgifter.

Fråga: Hur svårt är det att installera?

Svar: Installationen går till så att du tar loss kablarna från din Teliautrustning och kopplar in dem i motsvarande uttag på din Comhemutrustning, allt är färgmärkt.


 

Om du behöver support på nuvarande TV, bredband och telefoni från Telia ring 020-240 250