Information från Riksbyggen angående problemen med faktureringen för januari:

Hej på er,  

Nu ska alla ha fått sina avier. Tyvärr kommer en olycka sällan ensam, dubblettkontrollen som skulle ha stoppat e-fakturorna har inte fungerat hos vår leverantör. Därför har även e-fakturamottagare fått dubbla avier. Den behöver naturligtvis inte betalas och boende kan bara plocka bort e-fakturan från sin internetbank.

De som har automatisk dragning har fått beloppet automatiskt draget från sitt konto. På grund av GDRP regler kan vi inte se inbetalarens kontonummer. De kan kontakta vår kundtjänst så hjälper vi till med återbetalningen. Kundtjänst har öppet dygnet runt tel 0771-860 860.

Nu vet vi att alla har fått sina avier och förutsätter att alla gör sina inbetalningar omgående. 
Påminnelsekörningen är framflyttad till den 10/1. Vi kommer bevaka hur många obetalda avgifter som finns då, innan eventuella påminnelser går ut.

Vi kan inte ta bort påminnelsehanteringen, men väljer att ge boende rimlig tid för betalning. Vi vill att de föreningar som har boende med försenade inbetalningar ska kunna driva sina ärenden utan störning. Eventuell påminnelseavgift på avin för januari avser föregående period.

Ni är varmt välkomna att höra av er om ni har frågor!

Med vänlig hälsning 
Ulrika Bergqvist 
Kundgruppschef 
Riksbyggen Uppland 

Direkt: 018-189727
Mobil: 072-7039727
Kundservice: 0771-860 860
Adress: Väderkvarngatan 18 Box 1914 751 49 Uppsala
www.riksbyggen.se